7.7.17

ÖLDÜRMEYE DEĞER KİŞİLER - PETER SWANSON




Herkese Merhabaaa!

Bugün hakkında yazacağım kitap son zamanlarda okuduğum kitapların benim adıma en iyisi olduğunu söyleyebilirim size. Arkadaşım Melis ve ablam okuyup çok beğenmişti ama ben bir türlü okuma fırsatı bulamamıştım. Keşke daha önce okusaydım diyemiyorum çünkü bu yaza bıraktığım için gayet mutluyum. 

Bu kitap hakkında ne dersem diyeyim spoilera girecek kesinlikle. O yüzden çok ayrıntıya girmek istemiyorum. Genel olarak bahsedecek olursam kitap üç kısımdan oluşuyor ve bu kısımlarda da karakterlerin herbirinin bakış açısıyla yazılmış bölümler var. Yazarın böyle bir plan kurması çok hoşuma gitti çünkü olayları eksiksiz, ayrıntılarıyla okuyorsunuz. Okuduğum her karakterde sanki ordaki insan benmişim gibi hissettim. Bunu hissettiren kitaplar beni aşırı mutlu ediyor, Öldürmeye Değer Kişiler de bu sayılı kitaplardan benim için. 

Lily Kintner Heathrow Havalimanı, bekleme salonunun barında Ted Severson'la tanışır. İçilen martinilerin sayısı arttıkça aralarındaki samimiyet de artar. Bu iki yabancı kendileriyle ilgili en mahrem sırları birbirlerine anlatırlar. Ted, karısı Miranda'nın kendisini bir hafta önce aldattığını öğrendiğini söyler. Belki de en başından beri birbirlerine uygun değildirler. Sohbet ilerledikçe Ted yarı şaka karısının ihaneti yüzünden onu öldürmek istediğini açıklar. Bu şok edici itiraf karşısında Lily, ona bu konuda yardım edebileceğini söyleyerek işi içinden çıkılmaz bir hale sokar. Ne de olsa herkes bir gün ölecektir, birkaç çürük elmayı zamanından önce toprağa göndermenin ne sakıncası olabilir ki?

İşte tanıtımdaki son cümle kitabın tam anlamıyla özeti diyebilirim. Yazar, kitap boyunca sizden hiçbir şey saklamıyor diye düşüyorsunuz hani yukarıda yazdığım şeyin de etkisiyle. Her karakterin bakış açısını okuduğunuzdan. Ama öyle güzel ters köşe yapıyor ki kitabı fırlatmak ve okuyup bitirmek arasında kalıyorsunuz. Sonu da ayrıca düşünülmüş ve çok iyiydi. 

Kafa dağıtmalık ama kaliteli bir kitap arıyorsanız harika bir seçim olacak Öldürmeye Değer Kişiler. Şiddetle tavsiye ediyorum. 



Hoşçakalınnn!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder