11.3.17

ÖLMEK İÇİN ON ÜÇ SEBEP - JAY ASHER




Merhabaa!

Ölmek İçin On Üç Sebep okuyacağımı hiç düşünmediğim kitaplardandı nedensizce. Bir ay önce Netflix’in kitabın dizisini yapacağını öğrenince Netflix’in bir bildiği vardır diyip kitabı okumaya karar verdim. Konusunu okuyunca size dizilik bir kitap geldi mi bilmem ama bence tam öyle bir kitap. Netflix dizilerini de genelde beğendiğim için ve kitabın tamamını okuduğum için şu an dizisinden çok ümitliyim açıkçası.


Kitabı birkaç saat içinde bitirdim ben. Diline dair çok bir şey söyleyemeyeceğim, efsane bir anlatım yoktu, akıcıydı sadece. Yalnızca kasetleri dinlerken Hannah’nın konuşmalarına kendimi kaptırırken araya Clay’in düşüncelerinin girmesi kafamı karıştırdı benim. Hannah’nın konuşmaları italik, Clay’inkiler normal yazı tipli buradan ayırt ediliyor tabii ama okumaya kendimi kaptırmışken arada onlara dikkat etmek zorunda olmam beni yordu. Bir süre sonra alıştım ama.

Hannah Baker ölmeden önce birkaç kaset doldurmuştu. İntiharının nedeni olarak gördüğü kişilerin adları bu kasetlerde gizliydi. Clay Jensen, Hannah'nın doldurduğu kasetlerle ilgili hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Hannah ölmüştü. Sırları da onunla birlikte gömülmeliydi. Ancak Hannah'nın sesi, Clay'e kasetlerde onun da adının geçtiğini söyledi. Clay gece boyunca kasetleri dinledi. ... Öğrendiği şey, hayatını sonsuza dek değiştirecekti. Clay Jensen'ın ilk aşkının son sözleri.

Kitabı okurken “bu Clay napmış o zaman?” diye bekliyorsunuz. Yani en azından ben hep böyle devam ettim kitaba. Çünkü çocuk “ben ne yapmış olabilirim? Onu seviyordum. Utanıyordum, korkuyordum konuşmaktan.” diyince siz de bir meraklanıp Clay oluveriyorsunuz. Diğer insanların yaptığı şeyler de az değilmiş tabii sizi de bu yüzden bir korku alıyor: Clay beni hayal kırıklığına uğratacak düşüncesiyle. Hayal kırıklığına uğratacak mı sizi, okuyup görün ama yaşanamamış şeyler yüzünden üzüleceğinize eminim.

Hannah baskılara dayanamamış, bir zamandan sonra her şeyin kendi suçu olduğunu düşünmeye başlamış lise çağında bir genç kız, bir yerden sonra psikolojisinin bozuk olduğunu net anlamaya başlıyorsunuz. 

Vakit geçirmek için okuyabileceğiniz bir kitap. Daha fazlasını beklemeyin bence. Bir dizi, film olmak için güzel bir seçenek o ayrı. Dizisinden fazlasını bekliyorum bu yüzden önceden de dediğim gibi.


Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder