18.1.17

KAFAMDAKİ HAYALETLER - PAUL TREMBLAY




Merhabalarr!

Uzun bir zaman oldu yazmayalı. Ocak ayında elime hangi kitabı aldıysam beğenmedim, okuyamadım, okuduğumdaysa uzun sürede bitirebildim. Şimdi yazacağım kitap da bir haftadır elimde sürünüyor açıkçası. Okurken hakkını verebildiğime de emin değilim bu yüzden. Ablamın yeni yıl hediyesiydi Kafamdaki Hayaletler. Bir anlaşma yapıp birbirimize ikişer kitap aldık ve ocak ayının sonuna kadar en az birini bitirme zorunluluğu koyduk. Bitirmeyen olursa yeni bir kitap alacaktı karşısındakine. Diğer aldığı kitaba başladım ama pek umduğum gibi olmadı, bu yüzden onu bırakıp buna geçtim ve bunu bitirebildim.

Konusuna geçmeden önce korka korka okuduğumdan bahsetmek istiyorum.
Belki bu benim yapımla ilgili ama akşamları kitabı okuyamadım resmen. Uzun sürede bitirme nedenim bu da olabilir. Evet, başlarda korkarak okudum ama kitabın ortasından sonra alıştım ve korkum azaldı. Yalnız kitabın sonlarına doğru gerçekten şok oldum. Ben bile “acaba mı?” diyerek baya kafa yordum. Ne demek istediğimi okuduktan sonra kesinlikle anlayacaksınız.

Kitapta iki kız kardeşi görüyoruz: Marjorie ve Meredith. Meredith büyük olan kardeş ve akut şizofreni belirtileri gösteriyor. Marjorie’deki belirtileri fark eden anne ve baba Barrett bir psikiyatriste başvuruyorla ve Marjorie ilaç tedavisine başlıyor. Bu süreçte anne ve baba varını yoğunu bu tedaviye harcıyor ve tabii ekonomik olarak mahvoluyorlar. Baba kendini Tanrı’ya adıyor, anne ise Tanrı’ya inanmıyor ve kendini içkiye, sigaraya veriyor. Bunlar yaşanırken Marjorie’nin Meredith’e ve kendisine yaptığı şeyler çok rahatsız ediciydi. Baba bir rahiple görüşüyor ve Marjorie’nin içine şeytan girdiğine dair düşüncelere kapılmasına neden oluyor. Maddi açıdan da zayıf oldukları bu dönemde bir televizyon programından teklif alıyorlar ve kabul ediyorlar. Evin her yerine kameralar yerleştiriliyor, başka insanlarla yaşıyorlar. Program Marjorie’nin yaptıklarıyla ve içine şeytan girmesiyle ilgili. Kitap boyunca sekiz yaşındaki Meredith’in bu korkunç ortamdaki yaşamını, hatırladıkları kadarıyla 15 yıl sonrasında kendi ağzından dinliyoruz. Rachel Neville isimli yazar yaşamlarını asıl gerçeklerle kitap yapmak istiyor.

Kitabı sevdim, başta da dediğim gibi korktum da biraz. Özellikle sonu çok iyiydi bence. Psikolojik rahatsızlıkların geçtiği kitaplardan hoşlanıyorsanız, göz atmalısınız. Bu arada kitap 2015 The Bram Stoker Awards kazananıymış.


Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder