14.11.16

TUTSAK - ERIN BOWMAN


Merhabalar!

Tutsak’ı bir gün D&R’da öylesine bakınırken görüp aldım. Hiçbir yorum okumamıştım ya da blogda görmemiştim. Elimde bir aya yakındır duruyordu ve bir gece uyku tutmayınca başlamaya karar verdim. Aslında konusunu okuyunca diğer fantastik ve bilim kurgulardan konusu olarak bir farkı olmadığını göreceksiniz. Bu yüzden ilk başladığımda biraz sıkıldım doğrusu ama sonlara doğru daha sürükleyiciydi. Okurken neler olacağını tahmin edebildim hep bu yüzden aşırı heyecanlandığım bir kitap olmadı.


Claysoot adlı bir kasabada başlıyor kitap. Kocaman bir duvarla sınırlandırılmış. Burada hiç yetişkin erkek yok çünkü hepsi on sekiz yaşına girdiği gece ortadan kayboluyor. Buna “yükselme” diyorlar. Baş kahramanımız Gray Weathersby asi, sorgulayıcı, farklı biri. Yükselme zamanı yaklaştığı sırada ondan saklanan bir sırrı öğrenmesiyle duvarı aşmaya karar veriyor ve olaylar da gelişmeye başlıyor böylelikle.

Aslında kitabı bir sürü kitabın karışımı olarak gördüm. Biraz Uyumsuz, biraz Açlık Oyunları, biraz Efsane vardı bence. Farklı bir şey arayanların bayılacağını hiç düşünmüyorum ama beni yormasın derseniz bir göz atın derim. Bu arada bir karaktere gerçekten çok sinirliyim ama adını söyleyip etkilemek istemiyorum sizi. Okuyunca siz ne düşürsünüz merak ediyorum.


Hoşçakalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder