6.2.17

KARANLIK ZİHİNLER - ALEXANDRA BRACKEN




Merhabaa!

Biliyorsunuzdur Karanlık Zihinler son zamanların çok okunan distopya romanlarından. Ben de uzun zamandır okumayı düşünüyordum fakat diğer kitaplarımdan dolayı sıra gelmemişti. Filminin de çıkacağını duyunca dedim eksik kalmayayım, aldım hemen başladım büyük bir heyecanla. Heyecanımın birinci sebebi kitap hakkında neredeyse hiç olumsuz yorum duymamam, ikinci sebebiyse Cam Kılıç’tan bu yana fantastik, distopya, bilim kurgu okumamamdı.


Öncelikle kitabı almayı düşünüp yorumlara baktıysanız genelde “ilk yüz sayfadan sonra açılıyor kitap” gibi yorumlar görmüşsünüzdür. Bana kalırsa çoğu kitap ilk yüz sayfasından sonra sizi içine alır zaten ama Karanlık Zihinler için öyle olduğunu düşünmüyorum. Kitap ilk sayfadan kendine çekti beni. Bayıldın mı derseniz hayır derim ama akıcı olduğunu ve olayların size içine aldığını söyleyebilirim, gayet sürükleyiciydi.

Konusuna gelirsek diğer distopyalardan farklı olarak gruplara ayrılmış bir toplum yerine çocukları görüyoruz. İAAN isimli salgın hastalık var, öldürücü bir hastalık ve bu sekiz on dört yaş arasındaki çocuklara bulaşıyor. Hastalığın bulaşmadığı çocuklar asıl önemi taşıyor kitapta. Devlet bu çocuklardan korkuyor tabiki çünkü daha sonra Mavi, Yeşil, Turuncu, Kırmızı ve Sarı’ya bölünecek çocukların bazı yetenekleri var. (Renklerin hangi yetenekler olduğunu söylemiyorum ki okurken merak edin.) Bazı aileler çocuklarını bilerek terk edip, bazıları tedavi olup geleceklerini düşünerek devletin açtığı rehabilitasyon kampına gönderiyor onları. Herkesin düşündüğünün aksine burada çocuklar tedavi edilmiyor aksine üzerlerinde deneyler yapılıyor. Ruby de bu çocuklardan biri. Thurmond isimli kampta yaklaşık altı yıl kaldıktan sonra bir birlik sayesinde kaçmayı başarıyor ve bundan sonra da maceralar başlıyor.

Ruby bu zamana kadar okuduğum en sakin karakterdi galiba ama ne sevdim ne de sevmedim. Benim favori karakterim Chubs oldu. Bu arada başta sanki biraz olumsuz konuştum gibi ama kitabı sevdim hatta koştur koştur ikinci ve üçüncü kitabı da aldım bugün. Sadece favorim olur mu bilemiyorum. Seriyi tamamlayınca daha net bir görüşüm olur.

Yalnız o son yüreğimi dağladı bunu da ekleyeyim.


Hoşçakalınn!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder